FANDOM

Şarkıcı Şarkıları
Flo Rida
Flo.jpg
Profili
İsmi

Tramar Dillard

Yaşı

17 Eylül 1979 (34 yaşında)

Göz rengi

Siyah

Resmi Sitesi

Flo Rida

Tramar Dillard (d. 17 Eylül 1979), sahne adıyla Flo Rida (pronounced /ˌfloʊ ˈraɪdə/, Florida kelimesinden), ABD'li rapçi. Gençlik yıllarında yerel rap grubu 2 Live Crew ile birlikte turneye çıktı. Sonraki yıllarda birçok popüler rap mixtape'inde ve stüdyo albümüne konuk oldu. Mail on Sunday, Flo Rida'nın ilk solo albümüydü ve albümün ilk single'ı T-Pain-düeti "Low", 2008 yılı başında ABD'de bir numara hit oldu. Albümden iki single daha yayımlandı: "Elevator" ve "In the Ayer". 2009 yılında ikinci stüdyo albümü R.O.O.T.S. yayımlandı ve albümün ilk single'ı "Right Round", altı hafta boyunca ABD listesinin zirvesindeki yerini korudu. 2011 yılında Inna'nın seslendirdiği Club Rocker single parçasına düet yaptı. En son olarak kendi single'ı olan Good Feeling adlı parçayı yayımladı.

İlk Yılları

Dillard, 17 Eylül 1979'da Opa-Locka'da dünyaya geldi. Gençlik yıllarında yerel rap grubu 2 Live Crew ile çalışmalar yaptı ve birkaç arkadaşı ile birlikte bir grup kurdu. 2 Live Crew üyesi Fresh Kid Ice ile birlikte yaptığı çalışmalar, Jodeci üyesi DeVante Swing'in dikkatini çekti. Ancak birkaç büyük şirket tarafından reddedilen Dillard, müzik dışında birçok iş aradı. 1998'de liseden mezun olduktan sonra iki yıl boyunca University of Nevada, Las Vegas'ta uluslararası iş yönetimi eğitimi aldı[3] ve iki ay boyunca Barry University'ye devam etti. Sonrasında okulu bırakan Dillard; müzik kariyerine devam etmeye karar verdi. Poe Boy Entertainment temsilcisiyle bir telefon görüşmesi yaptıktan sonra Florida'ya geri döndü. Dillard, 2007'de Poe Boy ile anlaşma imzaladı ve Rick Ross, Trina, T-Pain ve Trick Daddy gibi Floridalı rapçilerle yakınlaştı. Rick Ross ile birlikte kaydettiği ilk sokak single'ı "Birthday", onun ilk önemli çalışması oldu. Piyasaya ilk çıkışını ise Trick Daddy, Trina, Rick Ross, Brisco, C-Ride ve Dre ile birlikte DJ Khaled'in "Bitch I'm from Dade County" parçasında yer aldıktan sonra yaptı.

Müzik Kariyeri

 Mail on Sunday (2007-2008)

Flo Rida, T-Pain ile birlikte seslendirdiği ve liste-başı olan "Low" şarkısıyla uluslararası başarı ve popülerlik kazandı. "Low", Flo Rida'nın ilk stüdyo albümü Mail on Sunday ve Step Up 2 The Streets filminin soundtrack'inden çıkan ilk single'dı. Timbaland-düeti "Elevator", will.i.am-düeti "In the Ayer" ve Sean Kingston-düeti "Roll", dünya listelerine giriş yaptı. Ayrıca hip hop endüstrisinde tanınmış Rick Ross, Birdman, Lil Wayne, Trey Songz ve Yung Joc gibi birçok şarkıcıyla çalışmalar yaptı. Mail on Sunday albümünün başarısından sonra Flo Rida, çok sayıda R&B, rap ve pop single'larında yer aldı. DJ Laz'ın "Move Shake Drop", Michelle Williams'ın "We Break the Dawn", Madonna'nın "4 Minutes" remixi, Jessica Mauboy'un "Running Back", DJ Felli Fel'in "Feel It" ve Rick Ross'un "Speedin'" şarkısı bunlar arasındadır. 2008 yaz aylarında So You Think You Can Dance yarışmasında çeşitli performanslar sergiledi ve 2008 MuchMusic Video Ödülleri'nde sahne aldı.

R.O.O.T.S. (2009)

Billboard dergisine göre Flo Rida, Mail on Sunday'den dokuz ay sonra ikinci albümü üzerinde çalışmalara başladı. R.O.O.T.S. (Route of Overcoming the Struggle) adını taşıyan alvbüm, 31 Mart 2009'da piyasaya sürüldü. Albümün prodüktörleri arasında J Rock, Dr. Luke ve DJ Montay yer aldı. 18 Şubat 2009'da R.O.O.T.S. albümünün ilk single'ı "Right Round"u piyasaya sürdü. "Right Round", bir hafta içinde internet üzerinden 630.000 kez indirilerek rekor kırdı ve Hot 100'de elli sekiz basamak yükselerek bir numaraya yerleşti. Albümün ikinci single'ı Wynter Gordon-düeti "Sugar" oldu. Şarkı, Hot 100'de beş numaraya yükseldi.

Ne-Yo, Akon, Wyclef Jean, Pleasure P, Nelly Furtado, Wynter Gordon ve Kesha albümde konuk sanatçı olarak yer aldılar. Flo Rida albümün tanıtımı için The Today Show, Jimmy Kimmel Live ve American Idol programlarına katıldı ve performans sergiledi.

Only One Flo (Part 1) (2010)

Flo Rida'nın üçüncü albümü Only One Flo (Part 1) 24 Kasım 2010'da yayınlandı. Mart 2010'da Twitter aracılığıyla albümünün adını The Only One olarak duyurdu.[13] Billboard'un haberine göre The Only One, çift disk bir albüm olacaktı.[14] David Guetta prodüktörlüğündeki "Club Can't Handle Me", ilk single olarak yayınlandı ve Billboard Hot 100'de dokuz numaraya yükseldi. Bu dönemde Avustralyalı şarkıcı Cody Simpson'ın "iYiYi" ve İngiliz grup The Saturdays'in "Higher" parçasına konuk oldu.

Aralık 2010'da Associated Press'in haberine göre Flo Rida kendi şirketi International Music Group'u kurdu. Brianna ve Git Fresh adlı rapçiler şirket bünyesine katılan ilk isimler oldu.

Wild Ones (2011-Günümüze)

Bu albümden gelen ilk single 29 Ağustos, 2011'de "Good Feeling" adıyla yayınlandı. Şarkı Avicii'nin "Levels" adlı , 1962'de Etta James'in "Something's Got a Hold on Me" adlı şarkısını konu alan şarkısından parçalar içeriyor. Şarkı Hot 100 listesinde #3, Avusturya, Almanya, İskoçya ve İngiltere'de #1'inci olmayı, ve ayrıca dünya çapında dokuz farklı ülkede ilk 5'e girmeyi başardı.

Also on FANDOM

Random Wiki